رسانه اسلحه جنگ نرم
نوشته شده توسط : حامد سیفی

فضاي مجازي و سايبري محيط اصلي جنگ نرم در شرايط کنوني به حساب مي آيد. اين فضا، امکان اغواگري با ايجاد جاذبه هاي گوناگون و خلق بسترهاي لازم براي سوار شدن به امواج احساسات را به خوبي فراهم مي سازد. در اين ميان فضاي مجازي، عرصه رسانه اي و بسترهاي فرهنگي، اصلي ترين صحنه، درهدايت انديشه ها و افکارمردم و تخريب اشخاص از اهداف مورد نظر به شمار مي رود.
اگر نگاه کوتاه کنيم، متوجه خواهيم شد که امروز رسانه ها همه جا هستند. در ميادين بزرگ شهر، پارک ها، اتوبوس، مترو، رستوران ها، تلفنهاي همراه و.... جا گرفتن رسانه ها بويژه تلويزيون در نگاه اول نشان از آن است که زندگي شخصي بسياري از مردم وابسته به رسانه هاست.
در دهه 1950 ميلادي «هاليوود» با استفاده از همين نيروها توانست سالانه، 900 تا 1000 فيلم توليد کند که اکثر اين فيلم ها توانست در تلويزيون و سينماي بسياري از کشورها پخش شود. اين شرکت رسانه اي در دهه 1960 براي اينکه مخاطب بيشتر به سمت تلويزيون و سينما کشيده شود، تغييرات مهمي در انتخاب تيپ، قيافه، رفتار و ظاهر بازيگران هاليوود اهميت پيدا کرد و ارتباط نزديکي، ميان متن تصويري و توليدات فرهنگي شکل گرفت.
بر همين اساس مي توان گفت که نسل کنوني جامعه از ابتداي حياتش با رسانه ها بزرگ مي شود و در دنياي اطلاعاتي و ارتباطي امروز، اين نسل، بخش عظيم فرهنگ، و هنجارها و ناهنجاريها جامعه خود و ديگر جوامع را از رسانه ها دريافت مي کند. به عبارتي در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتي و ارتباطي معروف است، بخش عظيمي از جامعه پذيري نسل ها از طريق رسانه ها انجام مي شود






:: موضوعات مرتبط: رسانه اسلحه جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: